درباره یکی از کوچک‌ترین روستا‌های اطراف مشهد قدیم | عطر فراموشی در کوچه‌های «قریه عطار» قلندرشریف: ۹۰ درصد زائران و شهروندان از خدمات شهرداری مشهد رضایت داشته‌اند گزارش ویژه فیفا از دختران فوتسال ایران روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد نمایشگاه مشهد اینوکس- فاینکس، نقطه عطفی در مسیر جذب سرمایه‌گذاری و تعامل با ارکان بازار مالی احیای تاریخ شهر مشهد، به همت مدیریت شهری کاهش ۴۳ درصدی بارندگی در مشهد نسبت به سال قبل | احتمال جیره‌بندی آب در تابستان دبیر شورای امنیت ملی در دیدار با همتای ارمنی خود: بیگانگان علاقه‌ای به آرامش در منطقه ندارند افزایش ۵ برابری بودجه فرهنگی و ورزشی در مشهد| ۱۱۰ مجموعه ورزشی تا پایان دوره مدیریت شهری احداث می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | از فردا هوا گرم می‌شود پزشکیان در مجمع گفت‌وگوی تهران: اسرائیل حقوق انسان‌ها را نادیده گرفته است | غرب پیام سیاست خارجی دولت چهاردهم را نپذیرفت رکوردشکنی شهرداری مشهد در جذب سرمایه و انتشار اوراق مشارکت | تأمین مالی ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های شهری + فیلم خراسان رضوی، میزبان ۱۰ درصد موزه‌های کشور | گزارش شهرآرانیوز از ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود در موزه‌های استان هوا آلوده است؛ شهروندان کلانشهر مشهد اصول خودمراقبتی را رعایت کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) از رونق سرمایه‌گذاری تا تحول شرکت توسعه گردشگری| مدیران شهر از راهکار‌های تسهیل زیارت می‌گویند مشهد، شهر ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه گردشگری| خبر‌های خوب از تحول در شرکت توسعه گردشگری شهرداری در راه است+فیلم بازگشایی راست‌گرد چهارم پل نوغان مشهد پس از ۲۰ سال انتظار مدیر منطقه هفت شهرداری مشهدمقدس منصوب شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ماجرای مخالفت شورای نگهبان با یک مصوبه شورای شهر مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطارشهری معادل با چهار پل چهارسطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم

  • کد خبر: ۳۲۹۰۹۵
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۳
  • ۸
رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطارشهری معادل با چهار پل چهارسطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: یکی از رویکرد‌های اصلی شورای ششم از ابتدای تشکیل، تکمیل قطارشهری مشهد و البته توجه به سایر پروژه‌های شهری بوده است تا بتوانیم مشکلات مردم شهر را کم کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی در جریان بازدید آیت‌الله علم‌الهدی از ایستگاه باب‌الجواد(ع) و زیرساخت‌های فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد که صبح امروز (یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) برگزار شد، به تشریح گزارشی از جزئیات فرایند قانونی تأمین اعتبار پروژه‌های اساسی شهر مشهد پرداخت.

تعداد بازدید : 906

وی اظهار کرد: ساخت هر کیلومتر قطارشهری معادل چهار پل چهارسطحی هزینه‌بر است؛ اما ما به‌واسطه پروژه قطارشهری، از سایر پروژه‌های شهری نیز غافل نشدیم و در حال حاضر، تقاطع غیرهم‌سطح شهید فهمیده و خیام، دوربرگردان ابوطالب و امام حسن مجتبی(ع)، بازگشایی خیابان شهید فخرایی و... در دستورکار مدیریت شهری است و با تخصیص منابع دنبال می‌شود.

ناصحی ادامه داد: با توجه به منابعی که مدیریت شهری در اختیار دارد، امکان تأمین وجوه مرتبط با کلان‌پروژه‌ها عمدتاً فراهم نیست. بر همین اساس یکی از کار‌هایی که انجام داده‌ایم، این است که از منابع مختلف، این تأمین اعتبار صورت بگیرد تا روند خدمت به مردم، متوقف نشود.

وی افزود: اگر منابع در زمان خودش تأمین شود، بسیاری از مشکلات ما در این حوزه برطرف خواهد شد. منکر نواقص نیستیم، اما با وجود محدودیت‌ها فعالیت می‌کنیم تا شرمنده مردم نباشیم. اعضای شورا در تامین منابع، بازدید از پروژه‌ها، رفع نواقص و به‌نتیجه‌رسیدن پروژه‌ها، حداکثر تلاش خود را صورت می‌دهند.

ناصحی خاطرنشان کرد: در این بین البته از موضوع تقاطع‌های غیرهم‌سطح و پروژه‌های زودبازده نیز غافل نشده‌ایم و طرح ایجاد تقاطع‌های غیرهم‌سطح همچون فهمیده، خیام، ابوطالب و امام حسن مجتبی(ع) همه در دستورکار مدیریت شهری است و تخصیص منابع آن‌ها دنبال می‌شود. بااین‌حال، حقیقت این است که امکان اداره شهر با بودجه‌های جاری شهرداری وجود ندارد. گاهی اوقات، قرارگاه خاتم‌لانبیا(ص) صد‌هامیلیارد تومان از مدیریت شهری مشهد طلبکار می‌شود، اما بازهم کار را متوقف نمی‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط، اعضای شورای شهر اعتماد کردند و با اختیارات خودشان، با ریسک‌پذیری بالا یک مصوبه ۱۰ هزارمیلیاردتومانی در حوزه پروژه‌های زیرساختی داشتند که هیچ‌کس در دوره‌های قبل، جرئت چنین کاری نداشت. این ریسک‌پذیری اعضای شورای اسلامی شهر است تا به هر قیمت ممکن، کار جلو برود و زیرساخت‌های خدمت در شهر توسعه پیدا کند.

ناصحی با بیان اینکه شهرداری باید به درآمد روزانه ۱۰۰ میلیارد تومانی برسد تا از عهده پروژه‌های زیرساختی و هزینه‌های جاری خود بربیاید، گفت: شهرداری باید روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا بتواند هم از عهده پرداخت ماهیانه ۱۴۵۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری خود بربیاید و هم به پروژه‌ها برسد.

وی بیان کرد: این شورا در حوزه حاشیه شهر، کار‌های ویژه‌ای انجام داده است. همکاران ما در شورای شهر به قدری پیگیر پیشبرد پروژه‌ها هستند که گاهی اوقات حتی شائبه دخالت در اجرا پیش می‌آید. یک قلم همین طرح‌های زودبازده و اعتمادساز است که چهره شهر را تغییر داده و الان، وضع دغدغه مردم از آسفالت خیابان و بهسازی معابر به نقاشی دیوار‌ها تبدیل شده است. به عبارت دیگر، جنس مطالبات مردم به کلی تغییر کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۲
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
0
0
حرف ها رو باور نکنین ، براورد کنین . کارسختی نیست چونکه کسی اندازه زحمتش ببره
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
0
2
خدا خیرشون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
3
1
بله بهترین کار همینه که زائر بیچاره ببره ماشینش رو توی بیابانهای اطراف مشهد پارک کنه و بدوه دنبال قطار شهری تا خودشو برسونه حرم برای زیارت.زمینهای مجاور حرم هم پاساژ ساخته بشه.به این میگن زیارت آسان.آفرین چه خدمتی به زائرین شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
1
2
بهشون بگو رفاهیات راننده که یک سال مونده هم بدن
ناشناس
Canada
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
0
0
دیدن خنده رخسار تو دل شاد کرد
محسن ‌
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
0
0
سلام .
تشکر اززحمات .
وانتقاد.
بعضی ازکوچه های فرعی شهر جناب رئیس حکم اصلی راپیداکرده ..
به هرحال اینکه تصمیم گرفته شده که مترو راتوسعه بدید گرچه دیراست ولی جای تقدیراست .
امابه هرحال برای همه امکان استفاده ازمترو وجودندارد.
مخصوصا کهنسال ها وتوان یابان .
چراکه باافتتاح هرخط ازدحام وشلوغی مترو بیشترمیشود.
به قول آقا تجربه .
تجربه تهران نشان دادکه روزی که خط ۱تهران نیمه افتتاح شد .به مراتب خلوت ترازامروزکه ۸تاخط داره وقرار۳خط دیگه اضافه بشه .
لطف کنید .
۱_ کوچه های فرعی که تبدیل به اصلی شده راحداقل ۵سانت روکش کنید .
مانند مطهری جنوبی ۲۸وخیابان کاشف بین سنایی ومطهری جنوبی وهمچنین کوچه تعبدی .
و.......
بارها ازطریق ارتباط باشهرداری درخواست شده متاسفانه اقدام‌ نشده .
شما هرچه زحمت بکشد کاراساسی بکنید .
ولی بعضی کارهای فرعی راهم باید انجام بدید .
بله ۵۰۰هزارمترمکعب اسفالت درسال گذشته درمعابراصلی انجام شد .
اما معابر فرعی که حدود ۵۰سال ازاسفالت انها میگذرد راهم‌ درنظربیاورید
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
0
0
اگه مهندس کلایی سیستم پل سازی چند طبقه رو نمی‌آورد در میدان نمایشگاه ، تو مشهد چند طبقه ساخته نمیشد الان هم ساخته نیست هنوز

برای یک میلیون ماشین از این پل ها باید بالای 100 تا مشهد باشه نه یک پل 4 طبقه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۰
0
0
قبرسون مشهد از مترو درآمدزا تره!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->